Krtečkův dort ( bez fondánu)

Už pomalu od Vánoc jsem přemýšlela, zda už má pro dvouletou dcerku cenu, dělat tématickou "party", tedy dort a výzdobu. 

Přemýšlela jsem nad Mášou a Medvědem a Krtečkem. 

Nakonec padla volba na Krtečka. Objednala jsem výzdobu - talířky, čepičky a foukačky s Krtkem a přemýšlela jsem co s dortem. 


Tak dlouho jsem otátela s objednáním, že jsem se nakonec rozhodla ho udělat sama. 

Věděla jsem, že nechci dort obtažený fondánem. 
Objednala jsem dřevěnou postavičku Krtečka a ve čtvrtek před oslavou začala tvořit. 

Nakonec jsem byla spokojená. Dort byl moc dobrý, věděla jsem co v něm je a udělala jsem ho tý naší Kristýnce z lásky. 

Recept

Dva piškotové korpusy
6 vajec
160g krupicového cukru
200 g hladké mouky
1 čajová lžička kypřícího prášku
100 g oleje
Kakao dle potřeby

Borůvkový rozvar
250g zmrzených borůvek
cukr moučka dle chuti
Dvě lžíce kukuřičného škrobu

Krém
250g mascarpone
1 zakysaná smetana
1 polotučný tvaroh
1 lžíce oříškového másla ( já použila kokosovo mandlové) 
Moučkový cukr dle chuti

Postup
Korpus
Žloutky se ušlehají s cukrem. Bílky se ušlehají do pevného sněhu. Tyto dvě směsi opatrně spojíme a přidáme zbylé ingredience. 
Těsto si rozdělíme na půl a do půlky přidáme kakao dle požadované barvy. 
Pečeme v máslem vymazané a moukou vysypané formě na 160°C 40minut.

Rozvar
Borůvky, cukr a škrob jsem svařila a následně procedila sítkem. Šťávu jsem si nechala na koktejl a hustou částí jsem promazala jednotlivé korpusy. 

Krém
Vše vyšlehat mixérem. A je to. 

Rozřízla jsem si na půl světlý korpus a tmavý na 1/3  a 2/3. Tu jednu třetinu jsem rozdrobila a vznikla z toho hromádka, do které jsem zapíchla figurku Krtka. 




Jinak jsem postupovala klasicky. Korpus - rozvar - krém, a dokola. 
Nakonec ozdobila krtkem, jeho "hromádkou" z tmavého korpusu a jahůdkami. 


Komentáře