SVATBA | SVATEBNÍ ŠATY

Ahoj!

Už než jsem vůbec věděla, že se budu vdávat, věděla jsem jaké šaty nechci. Rozhodně jsem nechtěla žádný korzet a šlehačkovou sukni. Žádné princeznovské, obří a bez ramínek.

Moc se mi líbil jednoduchý styl. Věděla jsem, že chci krajku a že chci rukávky. Vím jak byly holky už na tanečních nervózní z toho, že mají jen korzetové šaty bez ramínek, které si musejí neustále tahat nahoru.

No co Vám budu povídat, šaty byly první co jsme po žádosti o ruku začala googlit.

Do vyhledávače jsem dala boho wedding dress a hledala. Netrval to dlouho a měla jsem favorita.
vybrala jsem tyto.


Teď přišlo rozhodování - nechat si ušít, koupit, a nebo půjčit.
Od několika nevěst mi bylo sděleno, že to co chci ve svatebním salónu určitě nenajdu. Že půjčovny mají samé "princezny". 

No já jsem furt váhala a na internetu si prošla nabídku půjčoven v okolí a ano, nic dle mých představ jsem nenašla.

A tak jsem dala na doporučení a zašla za švadlenou, která už šila svatební šaty kamarádce. Ukázala jsem ji obrázek a ona řekla, že to nebude problém, ať přijdu za týden, že se pokusí najít nějakou krajku a že se pak případně domluvíme.

Za týden jsem přišla a opravdu jsme se domluvily. Co Vám budu povídat, při vybírání pro mě byla důležitá i cena. Nakonec jsem zjistila, že nechat si je ušít bude vlastně nejlevnější varianta. Nakonec mi celé šaty vyšly na 5 000,- Kč. 

K švadleně jsem šla v polovině června s tím, že šaty potřebuji na začátku září. To prý taky není problém. A opravdu to problém nebyl.

Byla jsem asi na 5 zkouškách. Byla jsem z nich nadšená až do 4. návštěvy. Pro ty, co si nechávají šaty šít mám tip. Jděte na jednu z finálních zkoušek s kamarádkou a nechte se i vyfotit.
Kamarádka, vyberte si tu, co Vám nebude lhát a opravdu řekne, jestli je to OK, a nebo ne. Z fotky  pak lépe poznáte, zda je to opravdu to co chcete. V zrcadle mi to přišlo fajn, na fotce pak ne.


Ne, nebyla to chyba švadleny, přesně takhle jsem to chtěla, přesně takhle to bylo na obrázku.
Ale. Ale krajka byla méně hustá než na obrázku a působilo to vulgárně.
To jsem si ale uvědomila až doma z fotky a z feedbacku kamarádky. Ještě v 9 hodin večer jsem švadleně psala srdceryvnou zprávu o tom, že se omlouvám, ale jestli by do předku přece jen nemohla vložit nějakou látku. Že záda se mi líbí moc, ale ten předek bych změnila.

Napsala, že jsem ji nepotěšila a ať si za týden přijdu.
Byla jsem z toho hodně smutná a byla to chvíle, kdy jsem byla rozhodnutá, že nechat si šít šaty byla chyba.

Po týdnu jsem šla na zkoušku a doufala v zázrak. A ano, paní švadlena to upravila, dodala látku  a bylo to. Byly krásné, ale najednou jsem se nemohla zbavit pocitu, že je to málo, že jsou moc obyč a že zas tak krásné nejsou.

Nicméne potom, co jsem si doma zkusila šaty, závoj a boty, změnila jsem názor. Líbila jsem se sama sobě a doufala, že se budu líbit Kubovi a všem kolem.

V den D to doplnil make up, vlasy a já byla šťastná, protože jsem byla se svým nevěstovským lookem moc spokojena. :D



A myslím, že se šaty líbily, tak jsem měla radost. 

Kdybyste se mě ale zeptali, zda doporučuji šití, a nebo výběr už hotových. Nevím. Šití je určitě větší adrenalin, ale při výběru "hotovek" máte jistotu, 

Schválně mi dejte do komentáře vědět, zda jste si/ plánujete si nechat šaty ušít, a nebo koupit, respektive půjčit v salónu.

-K.






Komentáře