RECEPT | POLÉVKA Z DÝNĚ HOKKAIDO

Ahoj!

To je tak, když se doma ocitne dýně. Musí se zpracovat, no přece se nevyhodí, to dá rozum!  Zatím jsem vyzkoušela dýňový cheesecake a krémovou polévku. Teď jsem se rozhodla pro polévkou, ale trochu jinou. A dopadlo to víc než dobře :).



Ingredience:
600 g dýně Hokkaido          
0,75l vody                      
1 menší cibule                      
olivový olej
zakysaná smetana
kari
kurkuma
sušený zázvor

Postup:
Je to lehké jako facka, protože nic těžkého bych nedovedla.
Hokkaido se nemusí loupat, což je za mě veleplus. Takže stačí když dvě třetiny nastrouháme najemno. Zbylou třetinu si mezitím můžeme dát vařit do vody, aby změkla a šla rozmixovat.
Na olivovém oleje osmahneme na jemno nakrájenou cibulky.  Když zesklovatí, přidáme nastrouhanou dýni. Lehce opražíme je to správný slovo? možná spíš osmažíme, no idea :D a zalijeme vroucí vodou, aby se proces vaření urychlil.

Necháme 10 minutek provařit a poté přidáme trochu zakysané smetany na zjemnění.

Tu část dýně, kterou jsme vařili rozmixujeme na pyré (polévku nám to zahustí) a přidáme do polévky. A teď se jde ochucovat. Sůl je jasná! Já pak přidala kurkumu, zázvor a kari a bylo to moc dobré, mělo to takový nádech indické kuchyně.

Podávala jsem to s domácím chlebem - recept ZDE.

Je to mňamka, zasytí a výživové hodnoty jsou skvělé! Takže DO PO RU ČU JI.

Určitě to zkuste, vyfoťte své veledílo a označte mě na IG (katerina_blog), moc ráda se podívám.

Co vaříte z dýně Vy?

Mějte se krásně,

-K-

Komentáře