YOUTH EXCHANGE| PRVNÍ DOJMY

Ahoj!

Jak možná víte, jsem od soboty v malém městečku v Litvě, a to v rámci projektu Erasmus+ "Lunch with Media".
Když jsem se na tento projekt v dubnu hlásila, byla jsem plná očekávání, těšila jsem se na téma, protože média jsou to, kde bych v budoucnu ráda našla práci snů. Těšila jsem se taky na to, že poznám další zemi a potkám nové lidi. Byla jsem asi moc natěšená, a jak už to bývá, člověk když se moc těší, bývá zklamaný.

Nebudu Vám tady sluníčkařit o tom, jak je to úžasný, protože není. Kdybych se myslela, že je to jen můj subjektivní pocit, nehlásám to do světa, ale já vím, že skoro každý tady od toho čekal víc.

Mysleli jsme, že budeme mít úkoly, že budeme mít dobré jídlo, že budeme mít dostatek volného času, a že se něco přiučíme.
Skutečnost je taková, že máme hlad, protože porce jsou tu pidi. Fakt. Ale to je skoro ten nejmenší problém.

Přijdu si tu jako v sektě. Teď už ne tolik, ale první den? Ano mám ráda optimistické lidi, ale to, co předvádí naše vedoucí, to je moc. Hromadné objetí, neustálý sluníčkářský přístup ke všemu, společné ležení na zemi a hodnocení dne. Také furt chodíme v kruhu a tleskáme. No, nic pro mě.

Tématem tohoto projektu je "consumering" což je samoosobě tak trochu komplikované. Lina, vedoucí, to bere tak, že bysme asi měli žít ze vzduchu proto máme málo jídla, že telefon a Internet jsou zla a že nám vlastně stačí dvoje oblečení - jedno budeme nosit a druhé se bude prát.

Ano uvědomuji si, že plýtváme jídlem, že kupujeme co chceme a ne co doopravdy potřebujeme, ale Lina jde do extrému.

Dneska tomu dodala korunu. V pátek máme hodinovou událost/prezentaci na hlavní ulici ve Vilniusu, kde budeme lidem demonstrovat, co je consumering a budeme se snažit o osvětu.
Na programu jsme pracovali dva dny, dneska spoustu hodin v kuse. A pak. Pak se Lina prostě rozhodne a celé nám to překope. Jsme z toho všichni zklamaní a smutní. Člověk se snaží, je kreativní, stráví nad tím spoustu času a pak je vše jinak.
 Ale už je to tu skoro všem jedno, už jsme asi rezignovali.

To byly ty stinné stránky exchange. Pozitivní je, že jsem potkala skvělé lidi ze Španělska, Itálie, Bulharska, Litvy a Polska. Dál jsem taky vděčná za příležitost procvíčit angličtinu. Velkým pozotivum je, že se nacházíme na překrásném místě - jak říkáme, na konci světa.

Co se programu týče, nejvíc nás všechny baví ranní rozcvička a  internetional eveningy, kdy vaříme národní jídla zpíváme a tancujeme.

Je to tu trochu jako dětský tábor :-D.

To jsou první dojmy, po ukončení projektu přijdu s dalším článkem, jsem zvědavá, jak se to tu bude vyvíjet.

Mějte se hezky a užívejte teplo, které v Česku máte.

-K-

Komentáře

Okomentovat