TRAVELLING TIPS

Ahoj!

Nemyslím si, že jsem nějak extra zcestovalá, ale nějaký cestovatelský tipy znám a mám a ráda se o ně s Vámi podělím. Asi to budou občas zažité věci, ale tak opakování matka moudrosti.





 Coachsurfing
Je to nejlevnější forma ubytování. Stačí se zaregistrovat TADY a pak už jen najít couchsurfery v místě výletu a čekat na odpovědi. Tato forma ubytování se nejlépe hledá pro 1, 2 možná tři osoby. Dobré je také mít nějaké recenze. A je třeba počítat s tím, že jakmile jste na coachsurfingu registrovaní, může se stát, že někdo bude o ubytování žádat Vás. Což ale může být super příležitost poznat nové lidi a udělat si kontakty, protože těch není nikdy dost, že.


 Airbnb
Pokud nevyjde „coach“ Airbnb vyjde skoro určitě. Funguje to na podobném principu, akorát je to placené. Bydlíte u někoho v bytě, a to buď sami a nebo s majitelem. Na internetu se dají najít slevy, stačí zadat Airbnb  - nebo například Kája má na blogu odkaz, díky kterému budete mít slevu ZDE.

 Student to student
 Nebo taky S2S. O tomhle jsem vůbec nevěděla, ale je to super! Souvisí to s posíláním pohledů a dopisů z cest. Místo známky napíše S2S nebo Student to Student (nebo jako já oboje, for sure) a ono to fakt dojde. Posílala jsem takto pohled i babičkám a došlo to.

  Blabla car a další spolujízdy
  Co si budeme povídat jet autem je pohodlnější, rychlejší a většinou i levnější v porovnání s autobusem nebo vlakem. Upřímně musím říct, že jsem netušila kolik takových spolujízd internet nabízí, je jich opravdu spousta. Sama bych se asi takto vyrazit bála, ale ve dvou je to super. 

Baťoh 
Kabelky jsou fajn ale baťoh je baťoh. Je to jednodušší a pohodlnější. Samozřejmě je tu větší pravděpodobnost, že Vám z baťohu někdo něco ukradne, proto doporučuji mít vždy malé crossbody na peněženku, doklady a telefon. Krásný, stylový a hlavně kvalitní a praktické batůžky má Dakine, sice si připlatíte ale určitě se to vyplatí. Já mám ten svůj 4 roky a nedám na něj dopustit.

Honzovy letenky a podobné stránky
Na facebooku je toho plno. Admini přidávají tipy na levné letenky a občas to opravdu stojí za to. Dalším dobrým pomocníkem při hledáním letenek je Pelikán nebo AZair.Zde si můžete zvolit destinaci a stránky Vám najdou nejlevnější letenky. Nebo je fajn, dát si destinace "kdekoliv" a pak se Vám najdou nejlevnější nabízené lety.

Aplikace
Doba smartphonů cestování zjednodušila, a to nejen obrovskému množství více či méně použitelných aplikací. Za mě doporučuji TripAdvisor či nějaké podobné "rádce", které Vám najdou must see památky a další zajímavosti.

Powerbanka
Nevím jak Vám, ale mě mobil vydrží nabitý sotva den. Proto je super mít pro případ nouze externí zdroj energie, člověk nikdy neví. :D Navíc tím můžete nabíjet i foťák či tablet, a to se vyplatí!

Počasí
Je spoustu serverů, které Vám řeknou jak bude, ale nejlepší zkušenost mám s norskými stránkami yr.no.

Flixbus a Student agency
Nejpohodlnější autobusy s wifi a zásuvkou. Jezdí skoro všude a ceny jsou přijatelné. Flixbus funguje jako letadla, jízdenky se postupně zdražují, takže se vyplatí kupovat hned. My jsme sehnali jízdenky z Tierstu do Prahy za 20 EUR. Na zpátek do Tierstu jedeme z Vídně už za 30 EUR, přitom pár dní před objednáním byli lísky za 10 EUR, holt jsme to prokaučovali :/ :D

Tímto jsem svou zásobu tips asi vyčerpala.  Máte nějaké Vy? Rady přijímám všema deseti!

Mějte se krásně a cestování zdar :D

-K-



Komentáře