ERASMUS | Výletíme - Skočjanské jámy, Izola

Ahoj!

Tak a první slovinský víkend za mnou. Víkendy chceme využívat na výletění, takže tenhle nebyl výjimkou. Ja a další tři Češky jsme si v půčovně aut půjčily auto a vyjely. Plán byl jasný - Skočjanksé jámy, Lipice, Piran a Izola.

Vlog na konci článku a na YT ZDE :).

Auto bylo k dispozici až od 12, tak jsem si udělala pěkné ráno s kaší a YouTube.


Ve vaření obědů se s Jankou střídáme a tentokrát byla řada na mně. Jelikož už v půl 12 jsme měly s holkama sraz, musely jsme ideálně před 11 vyjít. Rozhodla jsem se, že udělam zapečené bramborové lodičky dle Lucky a její maminky z ACOS. Byla to mňamka! :)

Na auto jsem nakonec musely čekaat až do půl 1, jako satisfakci za čekání jsme dostaly víno, takže se čekání vyplatilo.

A už jsem vyjely - Skočjanské jámy mě příjemně překvapily - pár jeskyň už jsem navštívila, takže jsem neměla nějaké obří očekávání, ale musím říct, že tyto jeskyně do UNESCA patří oprávněně. Náhodou jsme se tam setkali s dalšími Erasmáky, tak to bylo fajn :). Krom krásných stalagnitů, stalaktitů a stalagnátů, tam tekla řeka. Řeka jménem Reka teče střídavě na pevnině a právě tady, v jeskyni v podzemí. Bohužel se tam nedalo fotit, tak jsem něco postahovala z Internetu, bylo to opravdu nádherné!

Zdroj: www.google.com




Nedaleko těchto jeskyň jsou Lipice, znalci koní vědí, že Lipicáni jsou parkuroví koně. Naneštěstí ještě nebylo otevřeno, takže jsme koně viděli jen z dály.

A pak už jsme vyrazily do pobřežních turistických městeček Piran a Izola. V Pirani jsme si projely centrum, bohužel jsme nenašly žádné parkovací místo, ale stejně byl takový vítr, že to na žádné sightseeingování nebylo. Takže jsem přejely do Izoly, kde jsme zaparkovaly, došly si na jídlo a jely zpět do Koperu.

Byl to opravdu super den a už se těšín na příští víkend, kdy ESN - organizace pro zahraniční studenty, pořádá trip do nedalekého italského městečka Terst.

Tady jsem Vám natočila vlog, tak snad se bude líbit. Všechny mé videa najdete ZDE

Krásný začátek týdne,

-K-

Komentáře