ERASMUS | VÝLET DO TIERSTU

Ahoj!

Jaký jste měli víkend? Já jsem si ho docela užila. Mezinárodní studentský klub si pro Erasmáky připravil výlet do nedalekého italského Teirstu. (VLOG ZDE)

Ráno jsem si připravila výbornou vícezrnou kaši Nomina s lesním ovocem. A mohlo se jít.



Večer před odjezdem jsem checkovala počasí a vše vypadalo skvěle polosluncepolomrak a krásných 14 °C. Tak jsem se podlé této předpovědi oblékla, ale. Ale hned jak jsem vyšla před dům bylo mi jasný, že se Norové spletli (koukám na norskou předpověď počasí) a nebo, že ačkoliv je Koper od Tierstu vzdálen jen 20 minut, je tam úplně rozdílné počasí.

Zima jak blázen a ten vítr? Hrůza. Cestou na místo střetnutí jsme míjeli trh a jeden pán tam prodával mandarinky, takové ty ještě s lístečkama, mňam! Prodával je v tašce po 3 kilech, já jsem ho ale poprosilla, zda bych si jich nemohla koupit 5. On mi jich nandal 6 a řekl, že nic platit nemusím, to by se mi v Česku fakt nestalo. :D

Když jsem se konečně všichni (asi 50 lidí) sešli, vyjeli jsme směr nějaké městečko, odkud měl být krásný výhled na Tierst. Což o to, hezké to bylo. Akorát kdyby svítilo sluníčko a nefoukal strašný vítr.

A pak nás vysadili v Tierstu, který je hezkým přímořským městečkem, o tom žádná. Ale krom přístavu a náměstí tu nebylo nic u čeho bych  si řekla, jo to je nádherný.





Naštěstí se počasí trochu umoudřilo a vysvitlo nám i sluníčko.

Po obědě v pizzerce jsme jeli na zámek Miramare, který byl opravdu moc krásný a všem nám připomínal Hlubokou. :)




Poslední, respektive předposlední zastávkou byl koncentrační tábor Risiera přímo v Tierstu. Nikdy předtím jsem v žádném koncetračním táboře nebyla a musím říct, že ač jsem si to nemyslela, opravdu mě to vzalo. Po zhlédnutí dokumentu, výkladu průvodce a projití si prostor tábora jsem se necítila nejlíp.




Už jsem se těšila domů, ale průvodce přišel s tím, že jedeme do největšího nákupáku v Tierstu. Já žádná shopaholička nejsem a fakt jsem byla unavená, tak jsem si sedla spolu s dalšíma holkama do McCafé.

Tolko vše k výletu :).

Neděle už byla opět pracovní, ráno venkovní běh a workoutek a pak už jen seminárky.

Dneska, v pondělí, se dozvím seznam otázek na páteční zkoušku, jsem na to fakt zvědavá. :D

Tak hezký začátek týdne,

-K-




Komentáře