ERASMUS | TRIP TO LJUBLJANA

Ahoj!

Další víkend, další výlet. Tentokrát do nejzelenějšího hlavního města Evropy, do Ljubljaně.

Minule, když jsem jeli do Tierstu (ZDE) jel nás plný autobus, tedy okolo 50 lidí. Tentokrát jsem čekala účast menší, někdo jel na Velikonoce domů, někomu naopak někdo přijel, ale že nás pojede pouze 13, to jsem nečekala. V konečném případě to však bylo lepší. Jely jsem grupa holek a bylo to super.


Co se týče počasí, žádná sláva, opět. A opět jsem podcenila oblečení. Naštěstí se v průběhu dne udělalo hezky.

V Ljubljaně na nás čekala Zala, studentka univerzity v Koperu, která bydlí v tomto hlavním městě. Byla skvělou průvodkyní a vše nám ukázala. Musím říct, že spíš než hlavní město to vypadá jak české maloměsto, možná proto, že to má jen 200 000 obyvatel. Město je obklopeno zelení a lesy a i v centru se nachází velké množství parků a dokonce zahrádek.




Musím říct, že je Ljabljana městem, kde bych si uměla představit žít, moc se mi líbil ten relativní klid a všudepřítomná příroda.




Po hodince procházení, během které jsme zvládly navšívit trhy, vykopávky a dokonce workshop, kde moc milá paní vyráběla přírodní mýdla a krémy, jsem si šly sednout na kávu. Byla to krásná restaurace na řece. Po kávě jsme šly na oběd, a jo taky mi to přijde jako divný pořadí. Jak už jsem v předchozím článku psala, studenti zde mají do několika restaurací BONY, díky kterým mají jídlo o půlku levnější. Půlka naší crew si vybrala thajskou restauraci, včetně mě, a druhá půlka šla do restaurace mexické.





Thajská kuchyně pro mě byla novinkou a musím říct, že mi moc chutnala. Dala jsem si chicken curry a dostala jsem k tomu i polévku, předkrm a vodu.



Napapané jsme si prošly centrum a zamířily na hrad. Jelikož je hrad na velikém kopci a my jsem líné, vyjely jsme nahoru lanovkou.




Hrad je krásný, je zde skloubeno moderno s historií a moc se mi tu líbilo. Dostali jsme elektronické guides a šly na prohlídku. První taková fail byl, že já dostala guide nastavený na italštinu :D.



Po hodince a půl jsem se usadily na kávu a čekaly na západ slunce. A pak už jsem jely dom - do Koperu.




Ljubljanu Vám můžu jen a jen doporučit, je to opravdu krásné město.

A co jste o víkendu dělaly Vy? Joo a přeji krásné Velikonoční pondělí!

A pokud Vás zajímají a baví články o Erasmu a cestování, mrkněte  SEM. Kamarádka začala psát o svém Erasmu ve Španělsku. :)

Krásný začátek týdne,

-K-

Komentáře