ERASMUS | CO MĚ ČEKÁ A NEMINE?!

Ahoj!

Dnes pro Vás mám jeden rychlý post. :)

V úterý měli Češi společně s Turky  Internetional evening (o tom příště) a naše spoluerasmačky Turkyně nám připravily typickou tureckou kávu.


Už jste jí pili?

Já už jo, byla jsem totiž mentorkou jedné studentky z Istanbulu, takže jsem věděla "do čeho jdu".

Káva se vaří v džezvě, kterou s sebou Turci vozí kdykoliv kdekoliv, a to buď takovou, ve které se káva vaří klasicky na sporáku a nebo mají elektronickou džezvu, kterou jen strčí do zásuvky a je to.

Káva se smíchá s vodou a až pak se to nechá projít varem. Kafe je to opravdu silné a mléko se tam rozhodně nepřidává! Cukr je dle volby, já si ho tam dát nechala a i tak jsem se s tím opravdu prala. Ke kávě jsem dostala turecký bonbon, želé obalené v cukru. Tak jsem tím kávu zajídala.Takže si dnes, den poté přijdu jak ve třetím měsíci těhotenství.:D

Po necelé půlhodince pomalého usrkávání jsem konečně dopila, jupíííí. Zbyl tam už jen logr. A teď to nastalo. :D Šálek se i s logrem překlopí na talířek a čeká se, než bude dno šálku studené. V turecku se dno chladí prstýnkem, ten jsem já bohužel neměla, tak jsem si musela dalších 20 minutek počkat.


Poté co bylo dno vychladlé, se šálek z talířku sundal. A teď nastalo věštění. :D

Ale né ledajaké, už i na toto existuje mobilní aplikace. Öykü (Turka) z několika úhlů vyfotila zbylý logr v šálku, já vyplnila jméno, datum narození, a to, že jsem single. :D A opět jsem čekala dalších 20 minut.

Když aplikace konečně turecky vyvěštila, co mě čeká a nemine, musela mi to Öykü přeložit v translatoru. A co mě čeká? No těžko říct, translator to přeložil takovým způsobem, že jsme z toho nikdo moc moudrý nebyl. Klíčová slova byla: láska, rozum, úspěch. Tak uvidíme. :)

Napadlo by Vás, že něco takového může existovat? Mě totiž ne.

Mějte se krásně,

-K-

Komentáře