NAD ČTENÍ NENÍ...

Ahoj!

Jedním z bodů na mém summer to do listu bylo čtení. Musím říct, že se mi tato činnost daří. Mám tak knížku na týden.



Moc mě zaujala kniha Bez dcerky neodejdu - pojednává o Američance Betty, která si vezme Íránce Moodyho. Když pak jedou společně s dcerkou Mahtob na návštěvu za manželovou rodinou do Íránu, Moody se rozhodne, že tu z celou rodinou zůstanou. Moody se začne chovat jak zbylí Íránci a chová se k ženě jak k majetku bez práv, který může bít a řvát na něj jak se mu zlíbí. Betty se rozhodne, že s Mahtob uteče.



Tato kniha mě opravdu moc zaujala a já se rozhodla, že si o této "problematice" přečtu víc. Dostala jsem doporučení na autobiografický příběh Jacky Trevan - Fatwa: život pod hrozbou smrti. Musím říct, že mě tato kniha zaujala ještě více jak první zmiňovaná. Čte se úplně sama. Přečetla jsem ji za dva dny a myslím, že se k ní ještě někdy vrátím.
Je to příbeh o Angličance Jacky, která se na dovolené v egyptské Káiře zamiluje do Egypťana, kterého si běhěm týdne dokonce vezme za muže a následně mu porodí dvě dcerky. Je to opět kniha plná násilí na ženách a je zde ukázáno ženské postavení ve společnosti.

Včera jsem byla v knihovně a půjčila jsem si další knížku s touto tématikou - Shledání v poušti. Nevím proč, ale nějak mě tyto knihy lákají. Možná to je tím, že mám dvě muslimské kamarádky, které sice říkají, že se mají dobře a že jsou šťastné, ale i kdyby nebyly, tak to říkat musejí. Opravdu doufám, že jsou šťastné a že nikdy žádné útrapy a ani násilí nezažijí!

Další knihou, kterou jsem četla je Bostonský škrtič od Bourgoina. Dějem je skutečný příběh o tom, jak je v Bostonu během dvou let zabito 13 žen. Motiv a průběh vraždy je vždy totožný - vrah své oběti týrá, pak je sexuálně zneužije a nakonec je uškrtí. No... co bych Vám o té knížce řekla. Asi bych to znovu nečetla, ale je to zajímavé si něco takového přečíst. Říká se tomu Jak Rozparovač 2. Jacka jsem nečetla, tak jsem si přečetla aspoň toto.

A v neposlední řadě světový bestseller Hledání Aljašky, tato kniha mě nepřekvapila a ani nezklamala. Je to taková pěkná oddechovka. V knihkupectvích se prodává další knížka od tohoto autora Johna Greena se zajímavým názvem Příliš mnoho Kateřin. Asi si ji přečtu :D.

A co Vy a čtení? Máte pro mě nějaké tipy?

Mějte se krásně,

-K-

Komentáře

  1. Mně osobně se Příliš mnoho Kateřin nelíbilo, narozdíl od Aljašky :) bez dcerky neodejdu je už dlouho na mém to-read listu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm... uz jsem slysela několik nazoru jak pozitivnich tak negativních, tak jsem zvedava co na to reknu ja. Mozna spis doporucuji Fatwu :) Ale obe stoji za precteni.

      Vymazat

Okomentovat