POSLEDNÍ ZVONĚNÍ

Ahoj!

Poslední dubnový den nebyl jen ve znamení pálení čarodějnic. Na půdě píseckého gymnázia probíhalo totiž loučení maturantů. Myslela jsem, že takové loučení je na každé střední škole, ale zjistila jsem, že ne. A jak takové loučení maturantů vypadá na píseckém gymnáziu?

Jednou z maturantek byla i moje sestřička. O jejím maturitním plese ZDE. Poslední zvonění se skláda ze dvou částí - z té "blbnoucí" a z té formální. Té první části jsem se neúčastnila. Maturanti se převlečou do vtipných oblečků a chodí po městě, vybírají peníze a všechny postřikují různými smradlavými voňavkami.



Té druhé už jsem se zúčastnila. Vypadá to tak, že se na nádvoří našeho gymplu sejdou rodiče a známí maturantů a čeká se na 10. hodinu, kdy maturantům naposledy zazvoní školní zvonek.

V deset hodin vycházejí na nádvoří postupně všechny maturující třídy (v Písku jsou to čtyry třídy - dvě třídy čtyrletého gymnázia, jedna třída francouzkého gymplu a jedna gymplu osmiletého). Všichni jsou ve společenském oblečení a drží balonek a zvoneček. Když nastoupí, následuje program - proslovy ředitele a žáků, nejdřív česky a pak francouzky. Poté následovalo vystoupení maturantů. Zpívali písně a recitovala se báseň. Poté si všichni zazpívali Gaudeamus Igitur - hymnu studentů.







Na závěr maturanti za písně vypustili balónky.




Pak už následovala jen focení.

A abych pravdu řekla, brečela jsem jak želva. Dokonce víc než většina maturantů. Úplně jsem si totiž vzpomněla na tři roky zpátky, kdy jsem tam stála já. Na gymplu jsem prožila osm nejhezčích let mého života a ráda a často na to vzpomínám.

Tady jsou fotky z mého loučení :)




Také je na vaší škole loučení maturantů?

Mějte se krásně,

-K-

Komentáře

  1. Na základce jsme měli poslední zvonění. Byla nějaká školní akademie, kde se hlavně musel vykecat náš ředitel (který je teď starostou dané obce) a pak jsme my (deváťáci) šli do své třídy a začalo naše dlouhé zvonění. V párech a ve společenském oblečení jsme se zvoněním vyšli a pomalou chůzí vyšli až před školu a zbytek školy stálo na chodbě a na schodech a dělali nám špalír a tím se s námi rozloučili... nečekala jsem to, ale brečela jsem fakt moc... a kluk, co se mnou šel v páru, tak už je hrdý otec, protože nedávno se mu narodila dcera...

    Na střední jsme měli pasování na "mazáky" kdy maturanti pasovali třeťáky... jsme byla poslední třída, která se nechávala posypat moukou a tak... prý je to šikana... pamatuju si jeden úkol - jeden maturant seděl na židli a my mu měli umejt nohy. Tak jsem mu to udělala pořádně a on z toho měl třetí světovou :D Byla to sranda, ale počasí nám moc nevyšlo... a pak jsme pasovali my třeťáky... to bylo už jen takové symbolické a bez mouky a vajíček...

    Než jsme šli na svaťák (což bylo 13. 5. 2011), tak jsme taky dělali takový brajgl kolem školy alá "poslední zvonění" ... v naší blízkosti byl ještě gympl a smradlavé voňavky ještě šly, já měla jen jednu rtěnku na podpis naší "4. B" ale naši předchůdci používali i octovou vodu.. nedělalo mi problém jim dát nějaké drobné, ale nesměli mě zlejt... jakmile na mě jen stříkli, tak jsem šla dál a ani se nezastavila.. jsem prostě z obchodky a když se s nimi nedalo obchodovat, tak ať jdou.... :)))

    Ségra má zatím za sebou jen praktickou (takže si u ní musím vyzvednout svou kalkulačku - byla celkem v šoku, že i já ještě musím používat kalkulačku :D ) tak snad to těm naším ségruším dobře dopadne :)))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat