READING IS DREAMING WITH OPEN EYES

Ahoj,

Když jsem byla mladší, četla jsem hodně. Určitě to všichni znáte - Harry Potter, Narnie, Deltora a pro holky knížky od Lenky Lanczové. Jak jste "stárla" nějak jsem knížky odložila stranou. Až maturita mě donutila přečíst dvacet povinných knih.

Dva roky zpět, jsem objevila českou blogosféru, a hlavně, objevila jsem Káju tenkrát ještě z Plumfoolery. Kája psala o knížkách, které četla a její popis a vyprávění o nich, mě chytilo natolik, že jsem se nějakými tipy nechala inspirovat.

Je úžasné si udělat čaj, zapálit svíčku a zalézt si s dobrou knihou pod peřinu. Vypnu od každodenních starostí a soustředím se jen na knihu. A navíc, odpočinu si od všech sociálních sítí, alespoň na chvilku. Těm, co je čtení ještě nechytlo, doporučuji zkoušet různé druhy knih, však ono Vás to také chytne.

Všechny názvy knih, jsou zároveň odkazy, kde se o knize dozvíte více. Já totiž nejsem v popisování děje knih extra dobrá, spíš jsem v tom dost špatná. 

Nyní začínám číst knihu Zpovědník vrahů od Slavomila Hubálka.



První knihou, kterou jsem si přečetla na Karolínin popud byla My sister´s keeper. Je to námět k filmu stejného názvu. V češtině se to jmenuje Je to i můj život. Je to příběh nemocné holčičky Kate, která trpí leukémií. Když se to její rodiče dozvěděli, rozhodli se vytvořit ve zkumavce dítě, které bude perfektním dárcem pro starší sestřičku.
Knihu jsem četla anglicky a úplně jsem se do ní zamilovala. Uvědomila jsem si, že je škoda, že nečtu, že o hodně přicházím. A také jsem si uvědomila, že knihy s tématem nemoc, mě budou nejspíš bavit. :D

Celkově jsem přišla na to, že klasická beletrie nebude nic pro mě. Mnohem raději si přečtu příběhy o válkách, o vězení, o nemocech, prostě témata ze života.

Knížky, které mě v poslední době zaujaly a můžu Vám je vřele doporučit jsou - Lucky (Alice Sebold), Jak si žijí nebožtící (Mary Roach), Andělé všedního dne (Michal Viewegh) a Žítkovské bohyně (Kateřina Tučková).

Kniha Lucky, je životopisný příběh o znásilněné dívce. Je to silný příběh autorky, která byla znásilněna cestou na internát. DOPORUČUJI! Víc Vám nechci prozrazovat, opravdu stojí za přečtení. Bohužel si nejsem jistá jestli byla kniha přeložena i do češtiny.

V knize Jak si žijí nebožtíci autorka velice zajímavou formou popisuje to, co se děje s těly po smrti. Jak díky tomu, že někdo umře někdo  přežije (díky transplantaci), také popisuje jaké je mrtvé tělo zajímavým obchodním artiklem. Nejzajímavější kapitola pro mě byla ta, kde autorka popisuje jak se lidské tělo rozkládá. Přijde Vám to trochu morbidní? :D Není, je to úžasně popsané a člověk se alespoň dozví, co ho čeká.

Anděle všedního dne napsal Michal Viewegh potom, co prodělal infarkt. Je to příběh o mladé vdově, sebevrahovi a učiteli autoškoly + o 4 andělech, který doprovázejí lidi při umírání. Minulý rok měl premiéru film, který byl natočen dle této knihy. Ten jsem neviděla, ale těším se až ho uvidím a porovnám ho s knihou.

Žítkovské bohyně jsem četla dlouhou dobu. Byly tam pasáže, které byly opravdu moc zajímavé a bavily mě, ale občas mě nějaká část opravdu nebavila. Je to o bohyních, které žily v Bílých Karpatech. Bohyně měly speciální intuici a uměly léčit lidi. Dora Idesová je poslední z Bohyní a píše o Žítkovských bohyní diplomovou práci, tudíž o nich hledá informace kde se dá...

A co čtete rádi Vy? Jaká je Vaše oblíbená kniha? Budu ráda za nějaký tip.

Mějte se krásně,

-K-

Komentáře

  1. Pěkný článek, děkuju za inspiraci, knížky vypadají zajímavě. Já právě čtu Vraní dívku, ale jsem teprve na začátku, tak uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Vraní divku se také chystam :) doufám, ze se Ti kdyztak knizky budou líbit. :)

      Vymazat

Okomentovat